top of page

"אמא, תקני לי" – המדריך לשימוש בצעצועים

כל הורה חווה את המעמד של חנות צעצועים בעלת מבחר אינסופי של משחקים צבעוניים שמבטיחים את הטוב יותר לילד שלך. אז איך בכל זאת בוחרים צעצועים?


כל צעצוע יכול להתאים לטווח רחב של גילאים כשהורים קונים צעצוע לילדם הם משתדלים להתאים את הצעצוע לגיל ויכולת הילד באותו זמן. רבים מעבירים הלאה את הצעצועים לאחרים, אך חשוב לדעת שניתן ואולי אפילו כדאי להמשיך לאפשר לילד לשחק עם המשחק גם בהמשך, כי מאותו צעצוע ניתן ללמוד דברים שונים בגילאים שונים. לדוגמא: כלי אוכל לבובות (שכמובן מתאים לבנים ובנות) עשוי לשמש כמשחק דמיוני של אכילה והאכלה בגיל מסוים. בהמשך הוא יכול לשרת את הלמידה של יכולת מיון לפי כוסות וצלחות. בשלב מאוחר יותר זה עשוי להתאים לסידור ושיבוץ כוס לצלחת, לפי צבעים, גדלים וכו', אין לזה סוף!



כל צעצוע יכול לשמש למספר מטרות ודגשים כהמשך לסעיף הקודם במשחק פשוט כמו השחלה של צורות ניתן ללמוד צבעים, גדלים, למעלה למטה, הכנסה והוצאה של חפצים וכדומה. משחק אחד תורם לפיתוח מגוון מיומנויות.


תנו לדמיון להוביל אותו – חשוב לגוון את השימוש בצעצוע מעבר למובן מאליו – אנחנו ההורים הרבה פעמים מקובעים בחשיבה שלנו לפי דברים שלמדנו או התנהלות החיים שלנו. לרוב כאשר נותנים לילד משחק או מספר חפצים שלכאורה אין ביניהם קשר ומניחים לפני הילד ולא מתערבים או מנחים אותו איך לשחק בהם, ורק מסתכלים מהצד אנו מגלים שהשמיים הם הגבול. הילדים מוצאים לעצמם עולם ומלואו שאנחנו בחיים לא היינו חושבים עליו. זה דבר שאי אפשר להמעיט בחשיבותו להתפתחות ילדכם. אז אפשרו להם.


בהצלחה!

bottom of page