top of page

מוטוריקה – הצעד הראשון לאיכות חיים

אנחנו כהורים מייחלים רק אושר לילדנו. הדרך המרכזית למימושו מתבטאת ביכולת שלנו לאפשר להם למצות את הפוטנציאל שלהם. לאורך כל ההתפתחות של ילדינו, מוטוריקה היא תנאי הכרחי למימוש פוטנציאל זה.


החשיבות של מוטוריקה היא רבה. והיא מהווה את הבסיס לכל שאר התפקודים בחייהם של ילדינו והשפעתם הישירה עלינו, כהורים. המוטוריקה מאפשרת, למעשה, לכל שאר תפקודי החיים לבוא לידי ביטויי.

ישנם תינוקות וילדים שמתקשים (בדרגות שונות) לבצע פעילויות מוטוריות. עם זאת, חשוב לי לציין, מניסיוני העשיר כפיזיותרפיסטית נוירו-התפתחותית, שכמעט בכל מצב נתון בהתפתחות ניתן לשפר את התפקוד ולהקל על הקושי. כל התקדמות ולו הקטנה ביותר, משפרת ומביאה לצמיחה באיכות החיים.




ילד שהתקשה בהליכה, בישיבה, בזחילה ומשחק, ובעזרת אימון מוטורי יתחיל לצעוד, להתיישב, לזחול ולשחק, יראה דברים אחרת. יתחיל להרגיש תחושות חיוביות ביחס לעצמו ולסביבתו, ויוכל להתפנות להתפתח בכל תחומי החיים.

אני מאמינה שגם ילדים עם בעיות מורכבות וקשות יותר יכולים לשפר את התפקוד ואיכות החיים.

עבורי, כל בעיה קלה כקשה שמפריעה בהתפתחות שווה התייחסות. ותמיד חשוב לבחון האם יש מקום להתערבות בכדי להשפיע ולשפר, ובכך לעזור ולקדם את התינוק והילד.

הטיפול מתייחד בהשקפה שבאמצעות התגברות או הקלה על כל קושי או בעיה ניתן לשפר את איכות החיים של ילדינו( ובסופו של דבר, שלנו).

תפקוד מוטורי טוב הוא ערובה למיצוי הפוטנציאל בתחומי חיים אחרים של ילדינו, וזה הדבר החשוב ביותר.


בבלוג הזה אשתדל לענות על השאלות, התהיות והמחשבות הטורדניות של כל הורה באשר הוא. מקווה שאהיה לכם לעזר. אשמח לענות ולכתוב על נושאים שמעניינים אתכם.

bottom of page